کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بهترین نرم‌ افزار crm تحت وب را چگونه انتخاب کنیم؟

19 مهر 1396 ساعت 10:52

ایتنا - مدیران شرکت‌ها با راه‌اندازی بهترین نرم‌ افزار crm می‌توانند نظارت بهینه‌ای روی خدمات‌دهی به مشتریان خود داشته باشند و کیفیت محصولات و خدمات خود را به منظور ارتقای رضایتمندی مشتریان خود افزایش دهند. در این مقاله قصد داریم نکات حیاتی و بسیار مهم هنگام خرید یک نرم افزار crm به شما عزیزان ارائه دهیم. با ما همراه شوید.


شرکت‌ها و سازمان‌هایی که به مشتریان خود خدمات مختلف ارائه می‌دهند، برای حضور و بقا در حوزه کسب و کاری خود طبیعتا به مشتریان خود وابسته هستند و نیاز به یک نرم افزار crm دارند. مدیران شرکت‌ها از طریق نصب و راه‌اندازی بهترین crm می‌توانند نظارت بهینه‌ای روی خدمات‌دهی به مشتریان خود داشته باشند و کیفیت محصولات و خدمات خود را به منظور ارتقای رضایتمندی مشتریان خود افزایش دهند. مشتریان بر اساس طرز تفکر و سلایقی که دارند، از محصول و یا خدمات برند محبوب خود توقعاتی دارند که در بسیاری از مواقع، این توقعات غیرمنطقی و حاصل جملات تبلیغاتی اغراق‌گونه بازاریاب‌ها می‌باشد. به هر حال اگر شرکت تولید کننده محصول یا سازمان ارائه دهنده خدمات نتواند توقعات مشتری را برآورده سازد،  عدم رضایت مشتری را در پی دارد.

در برهه زمانی که تکنولوژی به صنایع ایران وارد نشده بود، شرکت با فروش محصول و یا خدمات خود به مشتری نمی‌توانست رابطه‌ای با آنها برقرار کند و عملاً ارتباط بین عرضه کننده و متقاضی پایان می‌یافت. اما در سال‌های اخیر با نفوذ تکنولوژی به حوزه کسب و کار، بستری برای راه‌اندازی شیوه مدیریتی مدرن فراهم شد که موجب به وجود آمدن پدیده خدمات پس از فروش به مشتری شد.

نرم افزار crm چیست ؟
ابتدا باید بدانید که CRM مخفف Customer Relationship Management است که به معنی مدیریت ارتباط با مشتریان می‌باشد. هدف از طراحی و عرضه نرم‌افزار مدیریت مشتریان، تعامل بیشتر سازمان با مشتریان می‌باشد که با ارائه الگوریتم‌های خاص، مدیران سازمان را در ایجاد و حفظ و نگهداری تعامل با مشتری کمک می‌کند و یا به عبارت بهتر روح مشتری‌مداری را در سازمان زنده می‌کند. با استقبال چشمگیر مدیران شرکت‌ها برای راه‌اندازی سیستم مدیریت با مشتریان در سازمان خود، شرکت‌های سازنده نرم‌افزار حسابداری و اتوماسیون اداری توانستند با طراحی الگوریتم‌های بهترین نرم افزار crm برای سیستم‌های یکپارچه، این نرم‌افزار را در شرکت‌ها پیاده سازی کنند. همچنین شما را به مطالعه مقاله 8 دلیل برای پیاده سازی سازی CRM دعوت می نماییم.

شرکت‌های سازنده برنامه CRM شیوه‌های مختلفی را برای ارائه راهکارهای اجرای مشتری مداری طراحی کرده‌اند که هر کدام به نوبه خود کاربردهای مختلفی دارند. به عنوان مثال برخی شرکت‌ها دست به طراحی نرم‌افزاری کاملاً جزیره‌ای و مستقل زدند و برخی دیگر از شرکت‌ها به طراحی نرم افزار crm یکپارچه و عرضه نسخه‌های مختلف تحت وب روی آوردند. اگر قصد راه‌اندازی نرم افزار crm در شرکت خود را دارید و از پس خرید چنین نرم‌افزاری برنمی‌آیید، می‌توانید از طریق اینترنت یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان که برخی شرکت‌ها در دسترس عموم قرار داده‌اند تهیه و استفاده نمایید.
 
آیا می‌دانید برای خرید بهترین نرم افزار crm باید چه نکاتی را در نظر بگیرید؟
طبیعتاً مدیران شرکت‌ها همیشه به دنبال افزایش فروش محصولات و یا ارتقای کیفیت خدمات خود هستند و تعامل با مشتریان خود را بسیار حائز اهمیت می‌دانند. نرم افزار crm با توجه به اینکه مزیت‌های زیادی برای مدیریت بهینه مشتریان سازمان دارد، می‌تواند یکی از گزینه‌های بسیار مهم برای رونق‌دهی کسب و کار شرکت‌های کوچک و بزرگ باشد. پیگیری‌های مستمر و منظم، بررسی انتقادات و پیشنهادت و بسیاری دیگر از موارد تحت کنترل crm می‌تواند موجب افزایش چشمگیر رضایت مشتریان از خدمات یا محصولات و در نتیجه منجر به فروش بیشتر محصولات شود. پیش از خرید بهترین نرم افزار crm بهتر است این موارد را در نظر داشته باشید:

1- تعیین هدف خرید نرم افزار crm
پیش از اینکه قصد خرید بهترین نرم افزار crm را داشته باشید بهتر است مطمئن شوید که این نرم افزار به درد کسب و کار شما می‌خورد یا خیر. اگر کسب و کار بسیار محدود و کوچکی دارید و مشتریان شما بنا به ماهیت بیزینس شما بسیار محدود هستند، با استفاده از نرم‌افزار اکسل به راحتی می‌توانید امور مربوط به مشتریان خود را ساماندهی کنید و خرید نرم افزار crm می تواند باعث تحمیل هزینه‌های گزاف و اتلاف وقت کارمندان شما باشد. اما اگر تعداد مشتریان زیادی دارید و نیاز به یک سیستم مدیریتی برای آنها دارید، با خرید نرم افزار crm می‌توانید تعامل بهینه‌ای با مشتریان و ارتقای رضایت‌مندی آنها داشته باشید.

2- سفارش سازی نرم افزار crm در عین سادگی
یک نرم افزار crm حرفه‌ای در عین سادگی باید قابلیت سفارشی‌سازی فیلدها و ماژول خود را داشته باشد، چرا که در هر کسب و کاری فرآیند خرید منحصر به فردی در سیستم فروش محصولات یا خدمات وجود دارد و نرم افزار crm باید قابلیت انعطاف با کسب و کارهای مختلف را داشته باشد. محیط و رابط کاربری برنامه CRM باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که کارمندان فروش به سادگی بتوانند با آن کار کنند و بیشتر وقت خود را به بهبود ارتباط با مشتریان اختصاص دهند.

3- هزینه نصب و پشتیبانی بهترین نرم افزار crm
قیمت تمام شده خرید نرم افزار crm فقط محدود به خرید آن نمی‌باشد، بلکه باید هزینه‌هایی مثل پشتیبانی، خرید تجهیزات و هزینه نصب را نیز در نظر بگیرید و قیمت تمام شده را از شرکت سازنده نرم‌افزار بپرسید. معمولا شرکت‌های عرضه کننده crm در قرارداد پشتیبانی خود، خدمات زیر را انجام می‌دهند:
- پاسخگویی سریع به منظور رفع نیازهای آموزشی و مشکلات فنی
- ارائه جدیدترین و به‌روزترین نسخه نرم افزار crm
- ارائه مشاوره‌های کاربردی در مورد نحوه پیاده‌سازی CRM مطابق با روال و عملکرد مشتری
- پیگیری دوره‌ای در فواصل زمانی هفتگی پس از خرید برنامه CRM و ماهانه، از نحوه عملکرد و پیشرفت کاری
 
4- تضمین اطلاعات در نرم افزار crm
نرم افزار crm تحت وب جدا از اینکه مزیت‌های زیادی دارد، به دلیل گردش اطلاعات آن در بستر اینترنت و امکان لو رفتن اطلاعات مشتریان، می‌تواند دردسرهایی را برای شرکت به دنبال داشته باشد. نرم افزار crm که قصد خرید آن را دارید، می‌بایست از تکنولوژهایی نظیر احراز هویت و تنظیم حق دسترسی برخوردار باشد تا مانعی برای حملات اینترنتی باشد. ناگفته نماند مدیران سازمان نیز از طریق راه‌اندازی آنتی‌ویروس و پیاده‌سازی فایروال و رمزگذاری اطلاعات باید به امنیت شبکه سازمان خود توجه ویژه‌ای داشته باشند.

5- بررسی سوابق شرکت و تیم طراحی سازنده CRM
بهتر است پیش از خرید نرم افزار crm تحقیقات جامع و کاملی نسبت به نرم‌افزار ارائه شده توسط شرکت عرضه کننده داشته باشید و از مشتریان آنها درباره کیفیت و کارایی crm خریداری شده پرس و جوهای مفصلی انجام دهید. قطعا crm ساخته شده توسط تیم برنامه‌نویسی با تجربه و متخصص، می‌تواند تاثیر زیادی در بازدهی مدیریت مشتریان سازمان شما داشته باشد. لذا تحقیق درباره سوابق شرکت فروشنده نرم‌افزار یکی از نکته‌های بسیار مهم پیش از خرید نرم افزار crm می‌باشد.
 
کسب رضایت مشتریان با CRM آرین سیستم
در سال‌های اخیر مدیران شرکت‌ها و سازمان‌ها  نگاه ویژه‌ای به میزان رضایت مشتریان خود پیدا کرده‌اند، چرا که یکی از ملاک‌های موفقیت هر سازمانی تعداد مشتریان رضایتمند آن می‌باشد. امروزه ثروت اصلی سازمان‌ها میزان رضایت مندی مشتریان از خدمات و یا محصولات آن سازمان می‌باشد و هر سازمانی که بتواند مشتریان بیشتری را جذب برند خود کند بی‌شک یک گام جلوتر از رقبای خود حرکت می‌کند.

نرم افزار crm آرین سیستم با توجه به ساختار فرآیند محور و یکپارچه بودن در طراحی خود، بهترین انتخاب برای مدیرانی می‌باشد که توجه ویژه‌ای به تعامل هدفمند و بهینه با مشتریان خود دارند. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری آرین سیستم به دلیل یکپارچگی، قابلیت سفارشی‌سازی ماژول‌ها و محیط برنامه، امنیت بالا و ارائه خدمات پشتیبانی، یک گزینه ایده آل برای شرکت‌هایی است که اهمیت خاصی برای مشتری‌مداری قائل هستند.


کد مطلب: 50505

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/article/50505/بهترین-نرم-افزار-crm-تحت-چگونه-انتخاب-کنیم

ايتنا
  https://www.itna.ir