۰
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۲

بهترین نرم‌افزار CRM تحت وب را چگونه انتخاب کنیم؟

ایتنا - مدیران شرکت‌ها از طریق نصب و راه‌اندازی بهترین نرم‌افزار crm می‌توانند نظارت بهینه‌ای روی خدمات‌دهی به مشتریان خود داشته باشند و کیفیت محصولات و خدمات خود را به منظور ارتقای رضایتمندی مشتریان خود افزایش دهند.
بهترین نرم‌افزار CRM تحت وب را چگونه انتخاب کنیم؟
شرکت‌ها و سازمان‌هایی که به مشتریان خود خدمات مختلف ارائه می‌دهند، برای حضور و بقا در حوزه کسب و کاری خود طبیعتا به مشتریان خود وابسته هستند و نیاز به یک نرم‌افزار crm دارند. مدیران شرکت‌ها از طریق نصب و راه‌اندازی بهترین نرم‌افزار crm می‌توانند نظارت بهینه‌ای روی خدمات‌دهی به مشتریان خود داشته باشند و کیفیت محصولات و خدمات خود را به منظور ارتقای رضایتمندی مشتریان خود افزایش دهند. مشتریان بر اساس طرز تفکر و سلایقی که دارند، از محصول و یا خدمات برند محبوب خود توقعاتی دارند که در بسیاری از مواقع، این توقعات غیرمنطقی و حاصل جملات تبلیغاتی اغراق‌گونه بازاریاب‌ها می‌باشد. به هر حال اگر شرکت تولید کننده محصول یا سازمان ارائه دهنده خدمات نتواند توقعات مشتری را برآورده سازد،  عدم رضایت مشتری را در پی دارد.
در برهه زمانی که تکنولوژی به صنایع ایران وارد نشده بود، شرکت با فروش محصول و یا خدمات خود به مشتری نمی‌توانست رابطه‌ای با آنها برقرار کند و عملاً ارتباط بین عرضه کننده و متقاضی پایان می‌یافت. اما در سال‌های اخیر با نفوذ تکنولوژی به حوزه کسب و کار، بستری برای راه‌اندازی شیوه مدیریتی مدرن فراهم شد که موجب به وجود آمدن پدیده خدمات پس از فروش به مشتری شد.
نرم‌افزار CRM چیست ؟
ابتدا باید بدانید که CRM مخفف Customer Relationship Management است که به معنی مدیریت ارتباط با مشتریان می‌باشد. هدف از طراحی و عرضه نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری، تعامل بیشتر سازمان با مشتریان می‌باشد که با ارائه الگوریتم‌های خاص، مدیران سازمان را در ایجاد و حفظ و نگهداری تعامل با مشتری کمک می‌کند و یا به عبارت بهتر روح مشتری‌مداری را در سازمان زنده می‌کند. با استقبال چشمگیر مدیران شرکت‌ها برای راه‌اندازی سیستم مدیریت با مشتریان در سازمان خود، شرکت‌های سازنده نرم‌افزار حسابداری و اتوماسیون اداری توانستند با طراحی الگوریتم‌های بهترین نرم‌افزار CRM برای سیستم‌های یکپارچه، این نرم‌افزار را در شرکت‌ها پیاده سازی کنند.
شرکت‌های سازنده برنامه CRM شیوه‌های مختلفی را برای ارائه راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری طراحی کرده‌اند که هر کدام به نوبه خود کاربردهای مختلفی دارند. به عنوان مثال برخی شرکت‌ها دست به طراحی نرم‌افزاری کاملاً جزیره‌ای و مستقل زدند و برخی دیگر از شرکت‌ها به طراحی نرم‌افزار CRM یکپارچه و عرضه نسخه‌های مختلف تحت وب روی آوردند. اگر قصد راه‌اندازی نرم‌افزار crm در شرکت خود را دارید و از پس خرید چنین نرم‌افزاری برنمی‌آیید، می‌توانید از طریق اینترنت یک نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری که برخی شرکت‌ها در دسترس عموم قرار داده‌اند تهیه و استفاده نمایید.
 
آیا می‌دانید برای خرید بهترین نرم‌افزار CRM باید چه نکاتی را در نظر بگیرید؟
 طبیعتاً مدیران شرکت‌ها همیشه به دنبال افزایش فروش محصولات و یا ارتقای کیفیت خدمات خود هستند و تعامل با مشتریان خود را بسیار حائز اهمیت می‌دانند. نرم‌افزار CRM با توجه به اینکه مزیت‌های زیادی برای مدیریت بهینه مشتریان سازمان دارد، می‌تواند یکی از گزینه‌های بسیار مهم برای رونق‌دهی کسب و کار شرکت‌های کوچک و بزرگ باشد. پیگیری‌های مستمر و منظم، بررسی انتقادات و پیشنهادت و بسیاری دیگر از موارد تحت کنترل نرم‌افزار CRM می‌تواند موجب افزایش چشمگیر رضایت مشتریان از خدمات یا محصولات و در نتیجه منجر به فروش بیشتر محصولات شود. پیش از خرید بهترین نرم‌افزار CRM بهتر است این موارد را در نظر داشته باشید:
  1. 1- تعیین هدف خرید نرم‌افزار CRM
پیش از اینکه قصد خرید بهترین نرم‌افزار CRM را داشته باشید بهتر است مطمئن شوید که نرم‌افزار ارتباط با مشتریان CRM به درد کسب و کار شما می‌خورد یا خیر. اگر کسب و کار بسیار محدود و کوچکی دارید و مشتریان شما بنا به ماهیت بیزینس شما بسیار محدود هستند، با استفاده از نرم‌افزار اکسل به راحتی می‌توانید امور مربوط به مشتریان خود را ساماندهی کنید و خرید نرم‌افزار CRM می تواند باعث تحمیل هزینه‌های گزاف و اتلاف وقت کارمندان شما باشد. اما اگر تعداد مشتریان زیادی دارید و نیاز به یک سیستم مدیریت ارتباط با آنها دارید، با خرید نرم‌افزار CRM می‌توانید تعامل بهینه‌ای با مشتریان و ارتقای رضایت‌مندی آنها داشته باشید.
  1. 2- سفارش سازی نرم‌افزار CRM در عین سادگی
یک نرم‌افزار CRM حرفه‌ای در عین سادگی باید قابلیت سفارشی‌سازی فیلدها و ماژول خود را داشته باشد، چرا که در هر کسب و کاری فرآیند خرید منحصر به فردی در سیستم فروش محصولات یا خدمات وجود دارد و نرم‌افزار CRM باید قابلیت انعطاف با کسب و کارهای مختلف را داشته باشد. محیط و رابط کاربری برنامه CRM باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که کارمندان فروش به سادگی بتوانند با آن کار کنند و بیشتر وقت خود را به بهبود ارتباط با مشتریان اختصاص دهند.
  1. 3- هزینه نصب و پشتیبانی بهترین نرم‌افزار CRM
قیمت تمام شده خرید نرم‌افزار CRM فقط محدود به خرید آن نمی‌باشد، بلکه باید هزینه‌هایی مثل پشتیبانی، خرید تجهیزات و هزینه نصب را نیز در نظر بگیرید و قیمت تمام شده را از شرکت سازنده نرم‌افزار بپرسید. معمولا شرکت‌های عرضه کننده نرم‌افزار CRM در قرارداد پشتیبانی نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتریان، خدمات زیر را انجام می‌دهند:
  • -پاسخگویی سریع به منظور رفع نیازهای آموزشی و مشکلات فنی
    -ارائه جدیدترین و به‌روزترین نسخه نرم‌افزار CRM
    -ارائه مشاوره‌های کاربردی در مورد نحوه پیاده‌سازی CRM مطابق با روال و عملکرد مشتری
    -پیگیری دوره‌ای در فواصل زمانی هفتگی پس از خرید برنامه CRM و ماهانه، از نحوه عملکرد و پیشرفت کاری
 
  1. 4- تضمین اطلاعات در نرم‌افزار CRM
نرم‌افزار CRM تحت وب جدا از اینکه مزیت‌های زیادی دارد، به دلیل گردش اطلاعات آن در بستر اینترنت و امکان لو رفتن اطلاعات مشتریان، می‌تواند دردسرهایی را برای شرکت به دنبال داشته باشد. نرم‌افزار CRM که قصد خرید آن را دارید، می‌بایست از تکنولوژهایی نظیر احراز هویت و تنظیم حق دسترسی برخوردار باشد تا مانعی برای حملات اینترنتی باشد. ناگفته نماند مدیران سازمان نیز از طریق راه‌اندازی آنتی‌ویروس و پیاده‌سازی فایروال و رمزگذاری اطلاعات باید به امنیت شبکه سازمان خود توجه ویژه‌ای داشته باشند.
  1. 5- بررسی سوابق شرکت و تیم طراحی نرم‌افزار ارتباط با مشتریان CRM
بهتر است پیش از خرید نرم‌افزار CRM تحقیقات جامع و کاملی نسبت به نرم‌افزار ارائه شده توسط شرکت عرضه کننده داشته باشید و از مشتریان آنها درباره کیفیت و کارایی نرم‌افزار ارتباط با مشتریان خریداری شده پرس و جوهای مفصلی انجام دهید. قطعا نرم‌افزار CRM ساخته شده توسط تیم برنامه‌نویسی با تجربه و متخصص، می‌تواند تاثیر زیادی در بازدهی مدیریت ارتباط با مشتریان سازمان شما داشته باشد. لذا تحقیق درباره سوابق شرکت فروشنده نرم‌افزار یکی از نکته‌های بسیار مهم پیش از خرید نرم‌افزار CRM می‌باشد.
 
خرید نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتریان آرین سیستم
در سال‌های اخیر مدیران شرکت‌ها و سازمان‌ها  نگاه ویژه‌ای به میزان رضایت مشتریان خود پیدا کرده‌اند، چرا که یکی از ملاک‌های موفقیت هر سازمانی تعداد مشتریان رضایتمند آن می‌باشد. امروزه ثروت اصلی سازمان‌ها میزان رضایت مندی مشتریان از خدمات و یا محصولات آن سازمان می‌باشد و هر سازمانی که بتواند مشتریان بیشتری را جذب برند خود کند بی‌شک یک گام جلوتر از رقبای خود حرکت می‌کند.
نرم‌افزار CRM آرین سیستم با توجه به ساختار فرآیند محور و یکپارچه بودن در طراحی خود، بهترین انتخاب برای مدیرانی می‌باشد که توجه ویژه‌ای به تعامل هدفمند و بهینه با مشتریان خود دارند. نرم‌افزار CRM آرین سیستم به دلیل یکپارچگی، قابلیت سفارشی‌سازی ماژول‌ها و محیط برنامه، امنیت بالا و ارائه خدمات پشتیبانی، یک گزینه ایده آل برای شرکت‌هایی است که اهمیت خاصی برای مشتری‌مداری قائل هستند.
 
کد مطلب: 50505
نام شما
آدرس ايميل شما