۰
plusresetminus
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰

شش نکته در مورد اپل که هرگز نمی‌دانستید!

ایتنا- چندان هم دور از ذهن نیست که اپل،‌این غول فناوری جهان، نکته‌هاو اسرار جالب توجهی در خود داشته باشد!
شش نکته در مورد اپل که هرگز نمی‌دانستید!


شرکت اپل با همه شهرت و بزرگی خود هنوز هم نکته‌ها و داستان‌هایی دارد که بیشتر ما از آن بی‌خبریم. واقعیت این است که این شرکت و داستان‌های آن با مرگ استیو جابز فقید، بیش از همیشه مورد توجه قرار گرفت و اکنون چند سال پس از مرگ وی، مسائل و نکته‌های جالبی در مورد شرکت اپل و شخص جابز مطرح می‌شود.


به گزارش ایتنا از تابناک، شرکت اپل در یکم آوریل سال ۱۹۷۶ پایه گذاری شد. از زمان عرضه محصول Apple I در همان سال، تا کنون این شرکت پستی و بلندی‌های زیادی را پیموده و حتی امروز نیز این اوج و فرودها ادامه داشته است. از همین روی است که دانستن نکات و مسائلی که این شرکت طی این سالیان با آنها روبه رو بوده، می‌تواند مانند همیشه جذاب و خواندنی باشد و این موضوعی است که روزنامه «تلگراف» به آن پرداخته.

۱ – استیو جابز نام Apple را به دو دلیل برگزید؛ نخست اینکه وی اساسا یک خام خوار بوده که میوه‌ها بخش اعظمی از وعده‌های غذایی وی را تشکیل می دادند و دیگر آنکه این نام تا حد زیادی از جدیتی که آن روزها دنیای رایانه داشت، متمایز بوده است؛ اما دلیل اصلی استیو جابز برای این انتخاب این بوده که نام شرکت وی در کتابچه شماره‌های تلفن، جلوتر از نام Atari قرار بگیرد.

۲ – استیو جابز و استیو وزنیاک، تنها بنیانگذاران اپل نبوده‌اند. در این میان، شخص دیگری به نام «ران واین» نیز حضور داشته که دوازده روز بعد از قرارداد تشکیل اپل، ۱۰ درصد از سهام خود را به بهای ۸۰۰ دلار فروخت! وی که اکنون ۸۱ ساله است اذعان دارد که از فروش سهامی که امروز بیش از ۶۰ میلیارد دلار ارزش داشت به بهای تنها ۸۰۰ دلار پشیمان نیست.

۳ – سال گذشته، شرکت اپل ۲۰۱ میلیون و ۵۲۹ هزار دستگاه آیفون به فروش رساند. این رقم برابر با ۶.۴ دستگاه آیفون در هر ثانیه است.

۴ – نخستین محصول اپل یعنی Apple I به بهای ۶۶۶.۶۶ دلار فروخته می‌شد. دلیل این بهای عجیب و غریب این بود که اولا برابر با یک سوم مابه التفاوت هزینه و سود اپل از این دستگاه بود و دوم آنکه استیو وزنیاک علاقه زیادی به تکرار اعداد داشت. ظاهرا وی چندان به عدد شیطان اعتقاد نداشته است!

۵ – آیفون در اصل و در آغاز با نام رمز یا اسم کد Project Purple طراحی و تولید شده و طی زمان نهایی شدن محصول، اسم‌های فراوانی برای آن انتخاب شده بود؛ اسم‌هایی از جمله: Telepod، Mobi، Tripod و حتی iPad.

۶ – سال گذشته درآمد کل شرکت اپل برابر با ۲۳۵ میلیارد دلار بود. اگر این رقم را معادل با تولید ناخالص داخلی کشورها مقایسه کنیم، از این نظر اپل در مکان ۴۵ دنیا و جلوتر از کشورهایی نظیر قطر، پرتغال و نیوزلند قرار خواهد گرفت!

منبع: تابناک
کد مطلب: 41976
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام