۰
plusresetminus
يکشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۰۰

حوزه‌های دانش در زمینه تحلیل کسب و کار

در واقع نقش تحلیلگران کسب‌وکار در یک سازمان، به‌ویژه در بهبود فرآیند، نقشی حیاتی است؛ زیرا این تحلیل گران همان کسانی هستند که نیاز به ابتکار و نوآوری را تأیید می‌کنند.
حوزه‌های دانش در زمینه تحلیل کسب و کار


هدف از تحلیل کسب‌ و کار، ارزیابی دقیق فعالیت‌ها و عملکردهایی است که به‌نوبه خود موجب دستیابی به فرآیندی بهتر می‌گردد و این امر از طریق استفاده مؤثر از منابع به همراه کاهش کلی هزینه‌ها حاصل می‌شود.

به‌علاوه، این موضوع منجر به بالا رفتن ارزش روابط شرکت/مشتری می‌شود؛ زیرا محصولات و خدمات به‌طور مستمر بهبود یافته و در عین‌ حال، ارزش غیرافزوده و کارهای غیرضروری حذف می‌گردد.
در واقع نقش تحلیلگران کسب‌ و کار در یک سازمان، به‌ ویژه در بهبود فرآیند، نقشی حیاتی است؛ زیرا این تحلیلگران همان کسانی هستند که نیاز به ابتکار و نوآوری را تأیید می‌کنند.

از آنجایی‌که تحلیل کسب‌وکار، مفهوم گسترده‌ای دارد، آن را به شش محدوده اصلی دانش تجزیه می‌کنیم:

  1- تحلیل سرمایه‌گذاری که می‌توان آن را به‌عنوان درک تجارت(کسب‌وکار) و به‌صورت یک واحد کل در نظر گرفت. در این واحد کل، برنامه‌ریزی و توسعه استراتژیک برنامه‌ها و ابتکارات برای رسیدن به نتیجه موردنظر، مطرح است.
  2- برنامه‌ریزی و مدیریت نیازها که در آن تعیین منابع موردنیاز برای اجرای فرآیند باید از قبل مشخص شود.
  3- استخراج نیازها که در واقع تکنیکی برای جمع‌کردن نیازها از سهامداران پروژه می‌باشد.
  4- تحلیل نیازها که به‌واسطه آن نیازهای ضروری با تمامی جزئیات برای اجرای موفق یک پروژه مشخص می‌گردد.
  5- نیاز ارتباطات که توصیف تکنیک‌ها و حصول اطمینان از اینکه سهامداران هم درک شفافی از نیازها و چگونگی اجرای آنها خواهند داشت را منجر می‌شود.
  6- اعتبار سنجی راه‌حل که درواقع ارزیابی و اعتبار دهی به یک راه‌حل پیشنهادی، چگونگی پشتیبانی از اجرای آن و تخمین مشکلات یا کمبودهای احتمالی که ممکن است رخ دهند را دربرمی‌گیرد.

این حقیقت انکارناپذیر است که حتی سیستم‌هایی که در شرایط کاری خوبی قرار دارند، ممکن است شکست بخورند؛ بنابراین لازم است به‌طور مداوم، اقدامات متقابلی طراحی شود تا در شرایط سخت و بحرانی، پیشرفت کار را تضمین نمایند.
 
منبع: پایگاه دانش BPM رایورز
کد مطلب: 41338
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام