۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۰

چرا می‌توان گفت: فیس‌بوک، اپل و مایکروسافت همگی به دنبال به زانو در آوردن گوگل هستند!

ایتنا- شاید کمپانی‌های اینترنتی بزرگ، قصد براندازی امپراتوری گوگل را در اینترنت داشته باشند!
چرا می‌توان گفت: فیس‌بوک، اپل و مایکروسافت همگی به دنبال به زانو در آوردن گوگل هستند!


در گذشته شاهد روزهایی بودیم که تمام شرکت‌های فعال در عرصه فناوری بر علیه غول بزرگ و پلید مایکروسافت دست به یکی کرده بودند. در آن دوران مایکروسافت یک امپراتوری شیطانی محسوب می‌شد. بنابراین اپل و گوگل دست به کار شدند تا مایکروسافت را به خاک سیاه بنشانند!


به همین منظور استیو جابز فقید، مدیر عامل پیشین اپل به همراهی “لری پیج” و “سرگی برین” موسسان گوگل و اریک شمیت، مدیرعامل گوگل نشستی را برگزار کرد هرچند که این نشست‌ها ادامه‌دار نشد.

حالا ظاهرا این روزها ورق برگشته و دشمن مشترک از مایکروسافت به گوگل تبدیل شده است. در سال‌های اخیر همکاری‌های ضمنی و آشکاری بین ۳ شرکت از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری دنیا یعنی اپل، مایکروسافت و فیس‌بوک شکل گرفته است.

به عنوان مثال:
مایکروسافت در سال ۲۰۰۷، پانزده میلیارد دلار در فیس‌بوک سرمایه گذاری کرد.
بخش عظیمی از درآمد فیس‌بوک از طریق اپلیکیشن‌های iOS تامین شد و عجیب است که تاکنون اپل هیچ درخواستی مبنی بر سهم خود از این درآمدزایی نکرده است.

اپل، عمیقا فیس‌بوک را با iOS یکپارچه ساخته است.

برخی از قابلیت‌های سیری اپل توسط مایکروسافت تأمین می‌شود، در مقابل اپل نیز سعی در تقویت قابلیت‌های “یادگیری ماشینی” مایکروسافت در برابر گوگل دارد.

در سال ۱۳۸۶، مایکروسافت پلت‌فرم تبلیغاتی اطلس را به قیمت ۶.۳ میلیارد دلار خریداری نمود و در سال ۱۳۹۲، آن را به این قیمتی ناچیز به فیس‌بوک فروخت. اکنون اطلس روند رو به رشدی در بخش تبلیغات فیس‌بوک دارد.

تمام این صف‌آرایی‌ها بر علیه گوگل در یک دوره سخت انتقال در این شرکت صورت گرفت.

در آن دوره مدیرعامل گوگل، لری پیج، ناامید از رشد فناوری در شرکت خود و پسرفت هر روزه عملکرد گوگل، جای خود را به “ساندار پیجای” واگذار کرد.

جستجو و تبلیغات بهترین راه کسب درآمد از طریق وب است ولی مردم به جای تلفن همراه، بیشتر از دسکتاپ کامپیوتر خود برای جستجو استفاده کنند. بنابراین درآمد حاصل از تبلیغات گوگل رشد گذشته را ندارد.

این روزها، کاربران ترجیح می‌دهند که جستجوی کالاها و محصولات خود را از طریق آمازون دنبال کنند.
“نیکش آرارا” مسئول بخش درآمدزایی گوگل نیز از سمت خود استعفا داد و اکنون در شرکت مخابراتی سافت‌بانک مشغول به کار است.

اتحادیه اروپا، گوگل را یک شرکت امریکایی انگل می‌داند و قصد فروپاشی آن را دارد.
فیس‌بوک در نظر دارد که برای ویدیوهای تبلیغاتی با یوتیوب وارد رقابت شود و این احتمال وجود دارد که فیس‌بوک برنده این نبرد باشد.

اخیرا یکی از کارمندان پیشین گوگل اعلام کرده است: “فکر می‌کنم ۲۰۱۵ سال مصیبت‌بار برای گوگل باشد.” البته با این اوصاف این ادعا دور از ذهن نیست.

منبع: فارنت
کد مطلب: 34121
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام