۰
plusresetminus
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۵

شش نکته که پیش از آپدیت به iOS 8 باید به آنها توجه کنید

ایتنا- تازه‌ترین آیفون همراه با نسخه جدید سیستم عامل اپل، IOS 8 در دسترس کاربارن قرار گرفته است.
شش نکته که پیش از آپدیت به iOS 8 باید به آنها توجه کنید


IOS 8، جدیدترین نسخه سیستم‌ عامل اپل برای آیفون، آیپد و آیپاد در دسترس قرار گرفته و کاربرانی که آیفون ۶، جدیدترین گوشی هوشمند این شرکت را خریداری می‌کنند، می‌توانند از قابلیت‌های این نسخه از سیستم‌ عامل گوشی‌های هوشمند اپل بهره ببرند.

اما بنابر اعلام اپل، این به روزرسانی برای گوشی‌های فعلی اپل نیز ارائه شده است. سوال اینجاست که آیا گوشی خود را آپدیت کنیم یا همچنان منتظر بمانیم؟

اگر شما نیز از جمله کاربرانی هستید که همواره دوست داشته‌اید از جدیدترین نسخه سیستم‌عامل‌های موجود برای گجت‌های الکترونیکی خود بهره ببرید پس با تمهیداتی که باید پیش از به روز رسانی آیفون و یا آی‌پد خود به کار ببندید و آنچه باید مدنظر قراردهید آشنا شوید.

۱- نیاز به فضای ذخیره‌سازی موقت بسیار زیاد
اگرچه حجم مورد نیاز برای این نسخه از سیستم‌ عامل یک گیگابایت است (که البته این حجم نیز به نوبه خود بسیار زیاد است) اما دستگاه شما به فضای ذخیره‌ سازی بیشتری نیاز دارد.

بنابرگزارشات منتشره، به عنوان مثال آیپد ۳ حداقل ۵.۸ گیگابایت فضای خالی نیاز دارد. اگر فضای خالی موجود بر روی آیپد ۳ شما کم‌تر از این مقدار باشد به روز رسانی آغاز نخواهد شد.
بر روی آیپد مینی با صفحه‌ نمایش رتینا هشداری مبنی بر نیاز به ۶.۹ گیگابایت فضای خالی جهت ذخیره‌سازی دریافت خواهید کرد.

این بدان‌ معناست که احتمالا نیاز به حذف موسیقی، ویدئو و یا برنامه‌های موجود بر روی دستگاه خود خواهید داشت.
اگر از دستگاه‌هایی با حافظه داخلی ۱۶گیگابایت استفاده می‌کنید، اوضاع کمی وخیم‌تر خواهد بود. بهترین گزینه، داشتن نگاهی گذرا به فایل‌های ویدئویی جهت حذف ویدئوهای اضافی است.

البته مدنظر داشته باشید پس از اتمام به روز رسانی، IOS8 این امکان را فراهم خواهد کرد تا مجددا بتوانید از فضای خالی در جهت ذخیره‌سازی اطلاعات خود بهره ببرید.

۲- فرایند به روز رسانی زمان‌بر خواهد بود
با توجه به اینکه میلیون‌ها کاربر مشتاق در سراسر دنیا به طور همزمان فرآیند به روز رسانی را انجام می‌دهند حجم اطلاعات خروجی از سرورهای اپل افزایش یافته و این بدان‌ معناست که احتمال آن وجود دارد تا انتقال فایل‌ها با حداکثر سرعت انجام نگیرد و حتی شاهد قطعی در این امر باشید.
بنابراین بهتر است کمی صبر کنید و یا حداقل به رو رسانی را از طریق آیتونز بر روی رایانه یا مک خود و درحالی که دستگاه شما به رایانه متصل است انجام دهید.


۳- در زمان نصب به روز رسانی با گوشی کار نکنید
در زمان دانلود به روز رسانی می‌توانید بدون دغدغه از گوشی خود استفاده کنید اما به محض شروع فرایند نصب که چیزی در حدود ۳۰ دقیقه تا یک ساعت زمان خواهد برد، نمی‌توانید از دستگاه خود استفاده کنید.
بنابراین اگر احساس می‌کنید در طول این زمان، نیاز به استفاده از دستگاه خود دارید، فرآیند به روز رسانی را به زمانی دیگر موکول کنید.

۴- به روز رسانی جدید بر روی دستگاه‌های قدیمی!
IOS8 بر روی دستگاه‌های جدیدتر که از مولفه‌های سریع‌تری برخوردارند عملکرد بهتری دارد. اگرچه شرکت اپل اعلام کرده این نسخه از سیستم‌ عامل بر روی گوشی‌هایی نظیر آیفون 4S و یا آیپد ۲ نیز قابل استفاده است اما انتظار نداشته باشید با وجود برنامه‌هایی نظیر Siri که تشنه قدرت پردازش هستند، عملکردی کاملا مطلوب را شاهد باشید.

۵- به روز رسانی به iCloud Drive را نپذیرید!
شرکت اپل در سیاست‌های جدید خود، محصول آنلاین خود جهت ذخیره‌ سازی اطلاعات را تغییر داده است. iCloud قدیمی جای خود را به iCloud Drive داده تا بتوانید فایل‌های خود را در آن ذخیره کنید.
این سرویس یک دیسک آنلاین همانند دراپ‌ باکس بوده و می‌توانید با قراردادن فایل‌ها بر روی آن، از هر گوشی، تبلت و یا رایانه مجهز به سیستم‌عامل‌های تولیدی اپل، به فایل‌ها دسترسی داشته باشید.

تنها مدنظر داشته باشید که برای استفاده از این سرویس به جدیدترین نسخه سیستم‌ عامل‌های عرضه شده شرکت اپل نیاز دارید.
IOS8 بر روی گوشی‌ها و تبلت‌ها و OS X Yosemite بر روی رایانه‌ها از ملزومات استفاده از این سرویس هستند و از آنجایی که Yosemite هنوز رسما عرضه نشده است، بنابراین اگر این سرویس را فعال کنید، مک شما قادر نخواهد بود فایل‌های ذخیره شده از طریق IOS را مشاهده کند و دستگاه‌های IOS نیز قادر نخواهند بود فایل‌های قدیمی‌تر iCloud رایانه شما را مشاهد کنند.

پس از به روز رسانی سیستم‌ عامل رایانه مک خود می‌توانید مجددا با رفتن به قسمت تنظیمات گوشی و یا تبلت خود، استفاده از این سرویس را فعال کنید.

۶- ابتدا پروژه‌های iPhoto خود را ذخیره کنید.
اپل برنامه iPhoto را نیز از دستگاه‌های IOS حذف کرده و جایگزینی به نام Photos را برای آن مشخص نموده است.

اگر تنها از برنامه Photos استفاده کنید هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد اما این برنامه کتاب‌های تصویری و پروژه‌های دیگری را که با استفاده از برنامه iPhoto برای IOS ایجاد کرده‌اید تشخیص نمی‌دهد. بنابراین با به روز رسانی به IOS8 این پروژه‌ها را از دست خواهید داد.

منبع: فارنت
کد مطلب: 32518
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام