۰
plusresetminus
يکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۳

پنج نکته مهم امنیتی اندروید که نباید به راحتی از کنارشان بگذرید!

ایتنا- این مقاله پنج نکته ساده اما موثر برای حفظ شخصی‌ترین اطلاعات شما که در گوشی‌هایتان ثبت شده، به شما می‌گوید.
پنج نکته مهم امنیتی اندروید که نباید به راحتی از کنارشان بگذرید!


گوشی‌های هوشمند ما شخصی‌ترین وسایل ما محسوب می‌‌شوند؛ ما آن‌ها را به همه جا حمل می‌کنیم، تصاویر شخصی و خانوادگی را روی آن‌ها ذخیره می‌کنیم، یادداشت‌های مهم‌مان را روی آن‌ها ثبت می‌کنیم و تاریخچه تمامی تماس‌های ما بر روی آن وجود دارد.



اپلیکیشن‌های امنیتی زیادی برای اندروید وجود دارند که شاید Lookout یکی از بهترین آن‌ها باشد. اما اگر علاقه‌ای به نصب اپلیکیشن‌های جانبی ندارید با این روش‌ها نیز می‌توانید تا حد زیادی امنیت اندروید را بالا ببرید.

همیشه به خاطر داشته باشید کاربر ضعیف‌ترین حلقه در زنجیره امنیت محسوب می‌شود و اگر بخواهید می‌توانید حتی کار را برای هکرهای حرفه‌ای نیز دشوار کنید. گفتنی است روش‌های ذکر شده بر روی اکثر دستگاه‌های اندرویدی قابل اجراست.

۱- گوشی یا تبلت خود را با Android Device Manager ردیابی، قفل و پاکسازی کنید
این ویژگی تا سال گذشته تنها با اپلیکیشن‌های جانبی امکان‌پذیر بود اما خوشبختانه با عرضه آپدیتی برای Google Play Services می‌توانید با فعال کردن این سرویس به صفحه Device Manager بر روی وب مراجعه کرده و یا با اپلیکیشن اندرویدی آن دستگاه‌های دیگرتان را ردیابی کنید.


وقتی دستگاه مفقود شده یا دزدیده شده خود را بر روی نقشه مشاهده کردید می‌توانید آن را با رمز دلخواهی قفل کنید، اطلاعات آن را پاکسازی کنید و یا آن را مجبور به زنگ زدن با حداکثر صدا کنید؛ حتی اگر بر روی بی‌صدا تنظیم شده باشد.

۲- تأیید هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید
این روش نه تنها گوشی بلکه کل اکانت گوگل شما را محافظت خواهد کرد. با فعال کردن این سیستم از این صفحه گوگل هر گاه فردی پسورد شما را به درستی برای ورود به اکانت گوگل وارد کند باید یک کد امنیتی را نیز وارد کند که از طریق پیامک، تماس تلفنی خودکار و یا اپلیکیشن مخصوص آن به شما اعلام می‌شود.
به این ترتیب حتی با دانستن پسورد گوگلی شما نیز کسی نمی‌تواند گوشی دزدیده شده‌تان را که از راه دور قفل کرده‌اید باز کند.



۳- حافظه گوشی را رمزگذاری کنید
پیش از این گفتیم که اگر قصد فروش گوشی خود را دارید برای پاکسازی کامل آن یکی از راه‌های مفید استفاده از رمزگذاری یا Encryption گوشی است. با این روش همچنین هربار که گوشی روشن شود ملزم به وارد کردن پسورد هستید و حتی اگر دزد با روشی به اطلاعات شما دست پیدا کرد از آن‌جا که تمامی اطلاعات رمزگذاری شده هستند کوچکترین استفاده‌ای نخواهند داشت.

برای این‌کار کافیست به تنظیمات اندروید و سپس Security و Encrypt Phone مراجعه کنید.
توجه داشته باشید که عملیات رمز‌گذاری ممکن است بسته به حجم اطلاعات تا چند ساعت نیز به طول بیانجامد و اگر آن را متوقف کنید ممکن است برخی اطلاعات شما از بین برود.
پس مطمئن شوید که گوشی شما شارژ کافی داشته و آن را به برق متصل کنید. همچنین یک عیب این روش در گوشی‌های ضعیف کاهش نسبی سرعت
گوشی است.



۴- گوشی را قفل کنید!
ساده‌ترین روش محافظت از گوشی استفاده از رمز عددی، حروفی و یا رمز الگویی اندروید است. با مراجعه به تنظیمات، Security و Screen Lock این کار را می‌توانید انجام دهید.
تحقیقات نشان می‌دهد حدود ۴۰ درصد کاربران از هیچ رمز و قفلی برای گوشی خود استفاده نمی‌کنند.
اگر حوصله وارد کردن رمز را ندارید می‌توانید از اپلیکیشن‌های مخصوصی استفاده کنید که هنگام اتصال به وای‌فای خانگی و یا اداری به صورت خودکار قفل گوشی را باز می‌کنند تا تنها در مواقع ضروری مجبور به تایپ رمز باشید.
یک نمونه مناسب این اپلیکیشن Unlock with WiFi است که می‌توانید آن را دانلود و امتحان کنید.



۵- مشخصات صاحب گوشی را به صفحه‌قفل اضافه کنید
هر کسی که گوشی‌تان به دستش رسید لزوماً دزد یا هکر نیست و شاید گوشی‌تان را جایی جا گذاشته باشید و فردی بخواهد آن را به شما بازگرداند. اما اگر با رمزگذاشتن روی گوشی امکان ورود به صفحه مخاطبان را نداشته باشد طبعاً قادر به پیدا کردن شما نخواهد بود.

چاره کار مراجعه به تنظیمات، سپس Security و Owner Info است تا بتوانید در صفحه قفل اطلاعات مفیدی را برای یابنده احتمالی گوشی‌تان بنویسید.




منبع: فارنت
کد مطلب: 31582
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام