۰
plusresetminus
دوشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۰۱
مطابق پژوهش‌ها

استفاده از اینترنت باعث تقویت سطح سواد نوجوانان می‌شود

ایتنا- فعالیت‌های اینترنتی علاوه بر اینکه مهارت‌ها و سواد دیجیتال کاربران را افزایش می‌دهد، به تقویت مهارت‌های آن‌ها در زمینه استفاده از ادبیات چاپی نیز کمک می‌کند.


در حالی که بسیاری از والدین نگرانند که مبادا اینترنت باعث افت تحصیلی فرزندانشان شود، یافته‌های یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که استفاده از اینترنت می‌تواند باعث تقویت سطح سواد نوجوانان شود.
این پژوهش توسط یکی از پژوهشگران دانشگاه سیدنی استرالیا انجام شده است.

به گزارش ایتنا به نقل از همکاران سیستم، دکتر جن اسکات کروود، پژوهشگر دانشگاه سیدنی استرالیا با مطالعاتی که بر روی نوجوانان ۱۳ تا ۱۷ ساله استرالیایی، کانادایی و آمریکایی انجام داده، دریافته است که اینترنت ابزار سودمندی برای تقویت سواد و مهارت‌های تحصیلی نوجوانان است.

دکتر جن اسکات در توضیح یافته‌های مطالعه خود گفته است وقتی نوجوانان خود را درگیر محتواهای دیجیتال می‌کنند، می‌توانند سواد و مهارت‌های بنیادین سوادآموزی خود را تقویت کنند.

وی همچنین گفته است در عین حالی که والدین باید بین فعالیت‌های اینترنتی و فعالیت‌های تحصیلی فرزندانشان تعادل برقرار کنند، می‌توانند از اینترنت به عنوان یک ابزار آموزشی قوی و موثر برای فرزندان خود استفاده کنند.

وی در مطالعه خود، مشارکت کاربران نوجوان در برخی وب سایت‌های اینترنتی که محتواهای ادبی را در قالبی مفرح و سرگرم کننده عرضه می‌کنند، بررسی کرده و متوجه شده نوجوانانی که از این وب سایت‌ها استفاده می‌کنند بیشتر به جست‌و‌جوی کتاب‌ها و محتواهای ادبی سرگرم کننده می‌پردازند. استفاده از این وب سایت‌ها مستلزم مشارکت فعالانه کاربران است.

یکی از معروف‌ترین این وب سایت‌ها funfiction. net است که کاربران برای استفاده از آن با الهام از کتاب‌ها، فیلم‌ها و سایر برنامه‌های تلویزیونی، خود داستان‌ها و مطالب سرگرم کننده‌ای بنویسند و آنها را در این وب سایت به اشتراک بگذارند.

وی در گزارش یافته‌های خود به صراحت اشاره کرده است که فعالیت‌های اینترنتی علاوه بر اینکه مهارت‌ها و سواد دیجیتال کاربران را افزایش می‌دهد، به تقویت مهارت‌های آنها در زمینه استفاده از ادبیات چاپی نیز کمک می‌کند.
 
کد مطلب: 20863
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام