۰
plusresetminus
سه شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۰۲

ضریب نفوذ موبایل در سراسر جهان

ایتنا - تعداد مشترکان موبایل در سراسر دنیا چقدر با هم فرق دارد؟
ضریب نفوذ موبایل در سراسر جهان


به گزارش ایتنا، در جدیدترین اطلاعات از اتحادیه بین‌المللی ارتباطات (ITU)، تعداد مشترکان موبایل سیم‌کارت در قاره‌های مختلف مشخص شده است.

اما کدام قاره‌ها از نظر مالکیت موبایل غنی‌تر و کدام ضعیف‌ترند؟
ممکن است از دیدن این آمار تعجب کنید.
به این نمودار گرافیکی نگاه کنید:


توضیح تصویر بالا:
تقسیم‌بندی ضریب نفوذ موبایل
در برخی قسمت‌های آفریقا، ۵ نفر از یک موبایل استفاده می‌کنند.

در ایتالیا، تقریبا هر بزرگسال دو گوشی موبایل دارد.

در این جدول مشاهده می‌کنید که چقدر ضریب نفوذ موبایل در مناطق گوناگون متفاوت است.

اطلاعات این نمودار میانگین تعداد مردم در ازای هر اشتراک سیم‌کارت در سال ۲۰۱۰ نشان می‌دهد.

اروپا: ۰.۸ ،
کشورهای عربی: ۱.۳،
کشورهای مستقل مشترک‌المنافع: ۰.۸،
ایالات متحده امریکا: ۱.۱،
افریقا: ۲.۴ و
آسیا و اقیانوسیه: ۱.۵

در اروپا برای هر ۰.۸ از کاربران، یک اشتراک تلفن همراه وجود دارد.

یعنی به ازای هر ۱۰ نفر کاربر ۱۳ مشترک موبایل وجود دارد. شاید فهمیدن این اعداد کمی راحت‌تر باشد.

اگر کاربرانِ خیلی کم سن و سال و خیلی پیر را در این معادله کنار بگذاریم، به این نتیجه می‌رسیم که تعداد زیادی از کاربران یا دو گوشی موبایل دارند، یا یک دستگاه USB، دستگاه مسیریابی یا تبلتی دارند که با سیم‌کارت کار می‌کند.

در آفریقا، برای هر ۲.۴ نفر یک اشتراک موبایل وجود دارد. یعنی از هر ۱۰ نفر تنها ۴ نفر تلفن همراه دارند.

همان‌طور که می‌بینید، آمار در مناطق ضعیف‌تر و روستایی بسیار پایین‌تر است.

نفوذ موبایل‌ها در سطح کشورها به طور چشم‌گیری با اطلاعات ضریب نفوذ موبایل در مناطق گسترده‌تر متفاوت است.

کاملا واضح است که تفاوت زیادی بین تعداد تلفن همراه برای هر نفر در نیویورک و آسونسیون پاراگوئه و در تمام ایالات امریکا وجود دارد؛ یا بین دوبی و خارطوم در امارات متحده عرب.

اما این نمودار میانگین نمی‌تواند همه آنها را نشان دهد. به عبارت دیگر، اینها تنها نمودارهای قابل اعتمادی هستند که برای اطلاع‌رسانی عمومی در دست داریم.
کد مطلب: 17771
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام