۰
plusresetminus
شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۰۰

اپل با سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیون دلاری سیستم درخواست کمک ماهواره‌ای را به جدیدترین آیفون‌هایش می‌آورد

ایتنا - علاوه بر پیام‌رسانی خدمات اضطراری، کاربران آیفون 14 می‌توانند با راه‌اندازی اپ «Find my» موقعیت فعلی خود را، حتی زمانی که کاملاً از شبکه خارج هستند، از طریق ماهواره به اشتراک بگذارند.
سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیون دلاری اپل در فناوری Emergency SOS برای آیفون
اپل یک قدم به ارائه خدمات اضطراری مبتنی بر ماهواره به آیفون‌ها نزدیکتر شده است. این غول فناوری 450 میلیون دلار در زیرساخت‌های ایالات‌متحده برای پشتیبانی از سرویس جدید Emergency SOS سرمایه گذاری کرده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از زددی‌نت، این سرویس جدید که نخستین بار در ماه سپتامبر معرفی شد، اواخر ماه جاری میلادی برای مشتریان آمریکایی و کانادایی راه‌اندازی می‌شود و در آیفون 14 و آیفون 14 پرو در دسترس خواهد بود.
 
SOS اضطراری، از طریق سرویس ماهواره‌ای، آیفون 14 را قادر می‌سازد تا با خدمات اورژانسی، حتی زمانی که خارج از پوشش تلفن همراه و وایفای قرار دارد، به طور مستقیم با ماهواره ارتباط برقرار کند.
 
بیشتر این بودجه جدید به شرکت Globalstar اختصاص می‌یابد، که یک سرویس ماهواره‌ای جهانی است که دفتر مرکزی آن در کووینگتون در ایالت لوئیزیانا قرار دارد و تاسیساتی در سراسر ایالات‌متحده دارد.
 
هنگامی که یک کاربر آیفون 14 از طریق یک درخواست ماهواره‌‌ای SOS اضطراری ارائه می‌دهد، این پیام توسط یکی از 24 ماهواره Globalstar در مدار پایین زمین دریافت می‌شود. به گفته اپل، این پیام سپس به ایستگاه‌های زمینی واقع در سراسر جهان ارسال می‌شود.
 
سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیون دلاری اپل در فناوری Emergency SOS برای آیفون

ایستگاه های زمینی سیگنال‌ها را با آنتن‌های پرقدرتی دریافت خواهند کرد که به طور خاص توسط Cobham Satcom در کنکورد، کالیفرنیا برای اپل طراحی شده‌اند. این آنتن‌ها در تمام ایستگاه های زمینی Globalstar در سراسر جهان برای اطمینان از پوشش مطمئن نصب شده‌اند.
 
هنگامی که این پیام در ایستگاه زمینی دریافت شود به سرویس‌های اضطراری یا به یک مرکز رله با حضور متخصصان اضطراری آموزش‌دیده توسط اپل فوروارد خواهد شد تا کمک ارسال شود.
 
جف ویلیامز، مدیر عامل اپل گفت: «SOS اضطراری از طریق ماهواره نمونه کاملی از این است که چگونه نبوغ و فناوری آمریکایی می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد. ما مفتخریم که این سرویس توسط شرکت‌های پیشرو ایالات‌متحده فعال شده است و کاربران ما می‌توانند به کنکاش در مناطق خارج از شبکه مخابراتی بپردازند و بدانند که در صورت نیاز همچنان به خدمات اضطراری دسترسی خواهند داشت.
 
علاوه بر پیام‌رسانی خدمات اضطراری، کاربران آیفون 14 می‌توانند با راه‌اندازی اپ «Find my» موقعیت فعلی خود را، حتی زمانی که کاملاً از شبکه خارج هستند، از طریق ماهواره به اشتراک بگذارند.
 
کد مطلب: 70468
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام