۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۰۰

عکس‌های شگفت‌انگیز با سنسور دوربین 450 مگاپیکسلی سامسونگ

ایتنا - در حال حاضر دوربین‌های 200 مگاپیکسلی به عنوان بالاترین رده از این نظر در بازار موجودند، که سامسونگ و سونی تولیدکننده آنها هستند.
عکس‌های شگفت‌انگیز با سنسور دوربین 450 مگاپیکسلی سامسونگ
دوربین اسمارتفون‌ها تقریباٌ هر سال در حال قدرتمندتر و توامندتر شدن است تا جائی که تولیدکنندگان دوربین‌های DSLR، به خاطر تاثیر پیشرفت دوربین‌های موبایلی و بدون آینه، تصمیم به توقف تولید آنها گرفته‌اند. در میان شرکت‌های تولیدکننده دوربین، سامسونگ هم طیف گسترده‌ای از دوربین‌ها با خصوصیات و قیمت‌ها را عرضه کرده است، و اکنون به نظر می‌رسد که قصد عرضه بلندپروازنه‌ترین سنسور تصویربرداریش را دارد: یک مدل 450 مگاپیکسلی.  
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، امروز دوربین‌های دجیتال به سنسورهای 48 مگاپیکسلی پایبند مانده‌اند که اثباتی بر این مدعاست که تعداد مگاپیکسل‌ها تنها معیار کیفیت تصاویر و ویدئوها نیست. از سویی دیگر، در حال حاضر دوربین‌های 200 مگاپیکسلی به عنوان بالاترین رده از این نظر در بازار موجودند، که سامسونگ و سونی تولیدکننده آنها هستند. سونی با یک سنسور دوربین 1 اینچی IMX989 و سامسونگ با مدل‌های ایزوسل HP1 و HP3 با سایزهایی کوچکتر به برخوداری از همان تعداد پیکسل می‌بالند.
 

اما اکنون خبر رسیده است که سامسونگ اقدام به ثبت یک نشان تجاری با نام Hexa²pixel کرده است. البته از نام آن چیز خاصی درباره خصوصیاتش پیدا نیست، اما سامسونگ در حال حاضر از نشان تجاری Tetra²pixel برای ارجاع به تکنولوژی ترکیب پیکسلی 4×4 مورد استفاده در ISOCELL HP1 دویست مگاپیکسلی برای تولید یک تصویر 12.5 مگاپیکسلی استفاده می‌کند.
 
از اینرو احتمالاً Hexa²pixel بدان معناست که این سنسور قادر به ترکیب 6×6 پیکسل – یا 32 پیکسل – در یک واحد تکی است، که می‌تواند به این معنا باشد که این سنسور به 400 میلیون پیکسل برای تولید همان تصویر 12.5 مگاپیکسلی نیاز دارد.      
 
آنگونه که وبسایت سام‌موبایل توضیح داده است، در صورتی که از 3×3 پیکسل برای تولید یک تصویر 50 مگاپیکسلی استفاده شود این عدد می‌تواند حتی به 450 مگاپیکسل نیز برسد، درست مثل آنچه در مورد پیکربندی 2×2 ایزوسل HP1 وجود دارد.
 
کد مطلب: 69267
نام شما
آدرس ايميل شما


A
feedback
Iran, Islamic Republic of
کاش هنگام افزایش تعداد پیکسل ها کیفیت کلی عکس افت نکند بلکه بیشتر هم شود. به عنوان مثال اکنون کیفیت کلی عکس دوازده مگاپیکسلی بیشتر از کیفیت کلی عکس های 50 و یا 200 مگاپیکسلی است.
کاش مهندسان و متخصصان سامسونگ و دوربین های موبایل، بر روی این موضوع بیش‌تر کار کنند تا با افزایش تعداد مگاپیکسل ها، نویز افزایش نیابد و کیفیت بیشتری را شاهد باشیم.
یعنی انتظار داریم عکس های 400 یا 200 مگاپیکسلی بسیار شفاف تر و واضح تر و باکیفیت تر از عکس های 12 مگاپیکسلی شوند.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام