۰
plusresetminus
سه شنبه ۷ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۱

امارات متحده عربی بالاترین درصد علاقه‌مندان به بازی‌های دیجیتال را دارد

ایتنا - بر اساس نظرسنجی جهانی مصرف‌کنندگان استاتیستا، امارات متحده عربی کشوری بود که بیشترین تعداد بازیکنان بزرگسال را در سال ۲۰۲۲ دارد.
امارات متحده عربی بالاترین درصد علاقه‌مندان به بازی‌های دیجیتال را دارد

در امارات متحده عربی، وقتی پای بازی‌های ویدیویی در میان باشد بزرگ‌سالان حرف اول را می‌زنند.

نتایج یک نظرسنجی جهانی نشان می‌دهد که امارات متحده عربی بالاترین درصد علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی را دارد. در این نظرسنجی از هر ۱۰ پاسخ‌دهنده اماراتی ۹ نفر گفتند که وقتشان را پای بازی‌های اینترنتی، کامپیوتری و آنلاین می‌گذرانند. برخی این سرگرمی را به یک شغل تبدیل کرده‌اند، اما اکثریت مردم برای سرگرمی بازی می‌کنند.

این نظرسنجی نشان داد که ۲۳ درصد از این افراد «گیمر» مداوم هستند، یعنی حداقل ۱۱ ساعت در هفته بازی می‌کنند.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، نظرسنجی جهانی مصرف‌کنندگان توسط استاتیستا (Statista)، یک شرکت پایگاه داده آلمانی، با ۴۵۶۵۰ نفر از ۳۹ کشور بین آوریل ۲۰۲۲ تا مارس سال جاری مصاحبه کرد تا عادات بازی را در بین افراد بالای ۱۸ سال بررسی کند.

از ۱۰۱۳ اماراتی و افراد مقیم این کشور که در این نظرسنجی شرکت کردند، ۹۰ درصد گفتند که بازی‌های ویدیویی را انجام می‌دهند. ۷۳ درصد از این افراد انواع بازی‌ها را روی تلفن‌های همراه خود بازی می‌کنند.

از دیگر کشورهایی که تعداد افراد بزرگ‌سال زیادی دارند، می‌توان به چین اشاره کرد که ۸۷ درصد از ۴۰۳۲ نفری که در نظرسنجی شرکت کردند از این سرگرمی لذت می‌برند. در ایالات‌متحده ۷۷ درصد از ۷۶۰۸ پاسخ‌دهنده گفتند که بازی می‌کنند.

استاتیستا در وب‌سایت خود گفت: «بر اساس نظرسنجی جهانی مصرف‌کنندگان استاتیستا، امارات متحده عربی کشوری بود که بیشترین تعداد بازیکنان بزرگ‌سال را در سال ۲۰۲۲ داشت. در سال ۲۰۲۲، بازی‌های دیجیتال در امارات متحده عربی ضریب نفوذ ۶۴ درصدی را در بین گیمرهای مرد به ثبت رساند. این در حالی است که ضریب نفوذ همتایان زن آن‌ها در همان سال به ۵۸ درصد رسید.»

در نظرسنجی از حدود ۴۰ کشور نیجریه و اندونزی و همچنین چین و مصر بیشترین تعداد بزرگ‌سالانی را گزارش کرده‌اند که گفته‌اند بازی‌های ویدیویی انجام می‌دهند.

با گذشت سال‌ها فرهنگ بازی در امارات متحده عربی به طور فزاینده‌ای محبوبیت پیدا کرده است و چندین رویداد مرتبط در این کشور برگزار می‌شود.

بزرگ‌ترین رویداد بازی‌های ویدیویی با یک جایزه پانزده میلیون دلاری در تابستان امسال در ریاض برگزار می‌شود.

تخمین زده می‌شود که بازار جهانی بازی در سال ۲۰۲۲ با نرخ رشد ۵٫۳۲ درصد به ۲۹۶٫۸ میلیارد دلار و تعداد کاربران تا سال ۲۰۲۶ به ۴٫۵ میلیون کاربر برسد.

آمریکای شمالی با وجود رشد قوی در منطقه آسیا، قرار است همچنان پردرآمدترین بازار بازی در سراسر جهان باقی بماند.
کد مطلب: 68970
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام