۰
plusresetminus
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۴۰

پیشی گرفتن مایکروسافت از برآوردهای 3 ماهه با رشد چشمگیر خدمات ابری، Surface و Xbox

ایتنا - عواید بخش «ابر هوشمند» این شرکت، که از نرم‌افزار سرور و آژور، تشکیل یافته است، با افزایش 17 درصدی به 7.9 میلیارد دلار رسید.
پیشی گرفتن مایکروسافت از برآوردهای 3 ماهه با رشد چشمگیر خدمات ابری، Surface و Xbox
 
مایکروسافت با اعلام درآمد هنگفت در سه ماهه سوم سال، پیش‌بینی تحلیلگران را پشت سر گذاشت؛ این درآمدها ناشی از محصولاتی چون Office 365، ابر تجاری و رشد غیرمنتظره Surface بوده است.
 
به گزارش سرویس اخبار جدید تکنولوژی از رایورز به نقل از اینکوایرر، مایکروسافت برای این دوره سه ماهه، درآمد 26.8 میلیارد دلاری را گزارش نموده که نشانگر افزایش سالانه 13 درصدی است؛ سود این شرکت در این دوره با افزایش 35 درصدی به 7.4 میلیارد دلار رسید.
به گزارش ایتنا ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت گفت: «دستاوردهای ما در این سه ماهه نشانگر اعتمادی است که افراد و سازمان‌ها به Microsoft Cloud داشته‌اند.»
 
به گفته وی: «ما به نوآوری در حوزه‌های پررشد کلیدی زیرساخت، AI، بهره‌وری و کاربردهای تجاری ادامه می‌دهیم تا ارزش متمایزی را به مشتریان ارائه کنیم.»
 


مطابق این گزارش، درآمد حاصل از سرویس‌های ابری و محصولات تجاری 14 درصد افزایش یافت که ناشی از رشد 42 درصدی عایدی تجاری Office 365 بوده است؛ کسب و کار رایانش شخصی این کمپانی (که ویندوز، سرفیس، ایکس باکس و بینگ را شامل می‌شود) پس از چند سال رکود، شاهد رشد 13 درصدی بود.   
 
به گزارش مایکروسافت، عواید ناشی از فروش لایسنس‌های Windows 10 Pro به OEMها در مقایسه با سه ماه سال گذشته، 11 درصد افزایش یافت. درآمدهای حاصل از توافقنامه‌های سرویس ویندوز 10 و سرویس‌های ابری، شاهد افزایش 21 درصدی بود.
درآمد ناشی از لایسنس‌های ویندوز 10 معمولی سال به سال رو به کاهش بود، به طوری که جدیدترین سیستم‌عامل مایکروسافت هنوز نتوانسته است به سطح محبوبیت ویندوز 7 برسد.
 
همچنین عواید بخش «ابر هوشمند» این شرکت که شامل نرم‌افزار سرور و آژور است، با افزایش 17 درصدی به 7.9 میلیارد دلار رسید.
 
با این حال، سرفیس مایکروسافت مورد توجه بیشتری قرار گرفته و به حدود 1.1 میلیارد دلار درآمد رسیده است که رشدی 32 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد، سالی که فروش آن به 831 میلیون دلار کاهش یافت؛ این افزایش احتمالاً حاصل دستگاه‌های لپ‌تاپ جدید سرفیس و سرفیس پرو این شرکت است. 
 
همچنین بخش گیمینگ در مقایسه با سه ماهه سال گذشته 18 درصد رشد نشان داشته که مایکروسافت آن را ناشی از رشد 24 درصدی نرم‌افزار و سرویس‌های Xbox می‌داند.
کاربران فعال ماهانه Xbox Live نیز با رشد 13 درصدی به 59 میلیون نفر رسیده و مایکروسافت می‌گوید که Twitch competitor Mixer این شرکت نیز شاهد رشد بوده است.
 
کد مطلب: 52670
برچسب ها: مایکروسافت XBox
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام