۰
plusresetminus
جمعه ۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۴

رباتی که حین ورزش عرق می‌کند + ویدئو

ایتنا- پژوهشگران ربات‌هایی شبیه انسان طراحی کردند که ساختار اسکلتی-عضلانی شبیه انسان دارند و حین انجام ورزش و حرکت شنا، عرق می‌کنند.
رباتی که حین ورزش عرق می‌کند + ویدئو
گروهی از پژوهشگران در دانشگاه توکیو، رباتی شبیه به انسان طراحی کردند که ساختار بدنی و آناتومی این ربات، کاملا شبیه بدن انسان است.
اکثر ربات‌هایی که شبیه انسان هستند، از بخش‌های انعطاف ناپذیر ساخته شده‌اند و به همین خاطر حرکات آنها کاملا محدود است ولی ربات‌های جدید که با اسم‌های کنگورو و کنشیرو شناخته می‌شوند، سیستم‌های اسکلتی-عضلانی شبیه به انسان دارند و از مفصل و تاندون ساخته شده‌اند و به همین خاطر، به راحتی خم می‌شوند و کاملا انعطاف‌ پذیر هستند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از زد.دی نت، کنگورو و کنشیرو مجهز به فناوری پیشرفته پردازشی هستند که به آنها اجازه می‌دهد کنش و واکنش مستقلی داشته باشند.
یوکی آسانو، سرپرست این تیم پژوهشی، در این باره می‌گوید: «هزاران سال است که انسان تلاش می‌کند تا سیستم و مکانیسم بدن خود را درک کند ولی هنوز به‌طور کامل موفق نشده است که این مسئله را درک کند. امروزه ربات‌های انسان‌نما بر پایه نظریه‌های مهندسی، مکانیک، برق و رایانه طراحی می‌شوند و این امر آن‌ها را محدود کرده است.»

این ربات‌های انسان‌نما توانایی عرق کردن را نیز دارند.
محققان دانشگاه توکیو به‌دنبال راهی بودند تا سیستم خنک‌کننده‌ای را به این ربات انسان‌نمای 56 کیلویی اضافه کنند اما جای خالی برای تعبیه سیستم خنک‌کننده وجود نداشت. بنابراین دانشمندان با الهام از روش خنک شدن بدن انسان، سیستم خنک‌کننده این ربات‌ها را طراحی کردند.
 
در این ربات‌ها، یک سیستم عصبی حسی وجود دارد که در قالب حسگر در آنها تعبیه شده است. این ربات‌ها یک قابلیت شبیه به ذهن دارند که از اطلاعات برای انجام حرکات استفاده می‌کند و هیچ نیازی به استفاده از دستورالعمل از سوی انسان‌ها نیست.
ربات‌های مذکور می‌توانند حرکات ورزشی مختلفی از جمله شنا انجام دهند.
 
 
بافت اسکلتی کنگرو طوری طراحی شده است که اجازه می‌دهد آب از لایه‌های متخلخل قابش عبور کند، بدین ترتیب آب تبخیر می‌شود و 180 موتور آن خنک می‌شوند. این ربات‌ها عرق می‌کنند تا خنک بمانند و این امر به آن‌ها اجازه می‌دهد که به مدت 11 دقیقه، بدون سوختن موتور، حرکت شنا انجام بدهند.
 
کد مطلب: 51503
برچسب ها: ربات
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام