۱
plusresetminus
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۳۴

نسل جدید خودروهای تویوتا ضربان قلب راننده را مانیتور می‌کنند

ایتنا - بیش از 20 درصد تصادفات جاده‌ای به دلیل حملات اورژانسی سلامت رخ می دهد و در این میان حمله قلبی عامل 11 درصد تصادفات بوده است.
نسل جدید خودروهای تویوتا ضربان قلب راننده را مانیتور می‌کنند
دو شرکت تویوتا و فورد در حال انجام بررسی‌های گسترده هستند تا از این طریق بتوانند حسگرهای تشخیص سلامت راننده را به نسل جدید اتومبیل‌ها اضافه کنند تا در شرایطی که به عنوان مثال مشکل قلبی یا دیابتی بروز می‌کند خودرو به صورت خودکار در کنار جاده پارک کند و با مراکز اورژانس تماس بگیرد.

به گزارش ایتنا، «چوک گلاش» مدیر گروه مهندسی تویوتا و مدیر مرکز تحقیقات امنیتی این شرکت خودروسازی در میشیگان اعلام کرد فناوری جدیدی که تولید کرده‌اند می‌تواند ضربان قلب و میزان قند خون راننده را به صورت لحظه به لحظه مانیتور کند و جلوی تعداد زیادی از تصادفات جاده‌ای را بگیرد.

او به نقل از گزارش «سازمان امنیت ترافیک بزرگراه‌های آمریکا» توضیح داد در سال 2009 میلادی بیش از 20 درصد تصادفات جاده‌ای به دلیل حملات اورژانسی سلامت رخ داده است و در این میان حمله قلبی عامل 11 درصد تصادفات بوده است.
گلاش در این خصوص گفت: «ما بیش از 30 سال در مرکز تحقیق و توسعه شرکت تویوتا انواع مختلف حسگرها را برای جلوگیری از تصادفات جاده‌ای بررسی کردیم و هم اکنون به این نتیجه رسیدیم که سلامت راننده یکی از مهم‌ترین موارد در این زمینه محسوب می‌شود.»
حسگر جدید تویوتا که از سال آینده در نسل جدید خودروهای این شرکت ژاپنی مورد استفاده قرار می‌گیرد به گونه‌ای ساخته شده است که می‌تواند احتمال بروز حمله قلبی و حملات دیابتی را پیش‌بینی کند.
این حسگر به سیستم رانندگی خودران متصل شده است تا در شرایط لازم اتومبیل به کنار جاده منتقل شود و به صورت خودکار با مراکز اورژانس تماس گرفته شود.
 
کد مطلب: 51004
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام