۰
plusresetminus
شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۹

کینکت تولید نمی‌شود

ایتنا- شرکت مایکروسافت رسما توقف تولید دستگاه کینکت را اعلام و تایید کرد.
کینکت تولید نمی‌شود



دستگاه کینکت توسط شرکت مایکروسافت از نوامبر سال ۲۰۱۰ میلادی برای استفاده عموم کاربران به بازار عرضه شد و در طول این سالها به میزان فروش چشمگیری نیز دست یافت. همچنین به‌ لطف استفاده از فناوری کینکت در دستگاه ایکس‌باکس ۳۶۰، کینکت توانست لقب پرفروش‌ترین محصول مصرف شده را در سال ۲۰۱۰ به خود اختصاص دهد.

میاکروسافت توانست ۳۰ میلیون واحد از کینکت را به فروش برساند. اما هم اکنون طبق اخبار و گزارش‌های رسمی شرکت سازنده آن یعنی مایکروسافت، درخواهیم یافت که دیگر عمر کینکت به پایان رسیده است و دیگر تولید نخواهد شد.
با اینکه دیگر اثری از آثار نسخه‌های جدید کینکت در بازار نخواهیم دید اما ردپای این محصول را می‌توان در محصولات جدید مایکروسافت مشاهده کرد. به‌عنوان مثال، هدست واقعیت افزوده هولولنز برای سنجش عمق میدان، از بسیاری از فناوری‌های بکار رفته در کینکت بهره‌مند است. همچنین دستگاه‌های جدید ویندوز ۱۰ به منظور تشخیص چهره‌ کاربران از حسگرهای کینکت استفاده خواهند کرد.

شرکت اپل نیز در گوشی‌های هوشمند و جدید آیفون ۱۰، برای تشخیص چهره‌ کاربران برخی فناوری‌های کینکت را بکار گرفته است.
بنابراین می‌توان گفت کینکت تاثیر بسیار زیادی بر پیشرفت علم و فناوری بخصوص در حوزه تشخیص چهره کاربران گذاشته است و تایید خبر توقف تولید آن توسط مایکروسافت، به طور قطع خبر ناخوشایندی برای بسیاری از طرفداران آن به شمار می رود.
 
کد مطلب: 50731
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام