۰
plusresetminus
شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۲۶

درخواست بزرگان صنایع فناوری برای جلوگیری از ساخت سلاح بر پایه هوش مصنوعی

ایتنا – به‌تازگی تعدادی از بزرگان صنایع فناوری به سراغ ارائه درخواست رسمی از سازمان ملل رفته و خواستار ممنوع شدن سلاح‌های مرگبار بر پایه استفاده از هوش مصنوعی شده‌اند.
درخواست بزرگان صنایع فناوری برای جلوگیری از ساخت سلاح بر پایه هوش مصنوعی

به‌تازگی تعدادی از بزرگان صنایع فناوری به سراغ ارائه درخواست رسمی از سازمان ملل رفته و خواستار ممنوع شدن سلاح‌های مرگبار بر پایه استفاده از هوش مصنوعی شده‌اند.


به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی ecommercetimes، هوش مصنوعی به‌عنوان یکی از بحث‌برانگیزترین مباحث فناوری در دنیای امروزی ما شناخته می‌شود و بسیاری از مدیران صنایع فناوری درباره مخاطرات آن هشدار داده‌اند.

در این میان به‌تازگی گروهی از مدیران صنایع فناوری اطلاعات با رهبری موسس شرکت تسلا، ایلان ماسک به سراغ بارزه رسمی با سوءاستفاده از هوش مصنوعی رفته‌اند.

این گروه مدیران برجسته در نامه‌ای رسمی به سازمان ملل، درخواست رسیدگی به مخاطرات تبدیل هوش مصنوعی به سلاح را داشته و خواستار این شده‌اند که ساخت سلاح‌های مرگبار با استفاده از هوش مصنوعی ممنوع شود.
 
این گروه شامل تعداد ۱۱۶ شرکت است که بیشتر آنها ر زمینه هوش مصنوعی یا صنایع روباتیک مشغول به کار هستند و به‌ این‌ ترتیب می‌توان میزان جدی بودن هشدار آنها را درک کرد.

در بخشی از این نامه ‌این‌چنین نوشته شده است: «سلاح‌های مرگبار خودکار، به تهدیدی در زمینه تبدیل شدن به سومین انقلاب در تولید جنگ‌افزارها بدل شده‌اند. وقتی چنین چیزی توسعه یافته و کامل شود، به درگیری‌های مسلح این اجازه را خواهد داد تا بتوانند در مقیاسی فراتر از پیش به فعالیت ادامه بدهند و در مقیاس زمانی، سریع‌تر از چیزی که بشر بتواند با آن به مبارزه بپردازد پیشرفت کنند.»

شایان‌ ذکر است که سازمان ملل هنوز نسبت به این نامه عکس‌العملی نشان نداده است ولی پیش‌بینی می‌شود که به‌زودی بیانیه‌ای رسمی توسط مسئولان این سازمان منتشر شود.
کد مطلب: 49867
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام