۴
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۹
پس از مدتها پیگیری و تلاش

شاناکو عنوان پرداخت یاری را از بانک مرکزی اخذ کرد

سرانجام شرکت شاناکو پس از برنامه ریزی، پیگیری و تلاش بی‌وقفه و فراوان، توانست عنوان پرداخت یاری را از بانک مرکزی اخذ نماید.
شاناکو عنوان پرداخت یاری را از بانک مرکزی اخذ کرد
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------


سرانجام شرکت سرای شبکه اندیشان نوآور آراییها (شاناکو) پس از برنامه ریزی، پیگیری و تلاش بی‌وقفه و فراوان، توانست عنوان پرداخت یاری را از بانک مرکزی اخذ نماید.

این خبر را به تازگی عسکری پرج مدیر عامل این شرکت اعلام نموده است.

به گفته وی: «طی بیش از یازده سال همراهی کاربران، آنچه را که عامل بقا و محرک پیشبرد اهداف شرکت پرداخت یار شاناکو میدانیم چیزی جز اعتماد و دلگرمی شما نبوده است.»

مدیر عامل شرکت شاناکو همچنین افزوده که: «خدمات شاناکو که با تلاش و کوشش بی‌وقفه تیم ما و پشتیبانی شما پذیرندگان باقدرت در مسیر موفقیت گام برداشته است، از امروز با اخذ عنوان پرداخت‌یاری از سوی شاپرک بانک مرکزی گام‌های بلندتر و مستحکم‌تری را برای ارائه خدمات باکیفیت‌تر بر خواهد داشت.»

به گفته عسکری پرج، به‌زودی شرکت پرداخت یار شاناکو با پشتوانه‌ای قانونی‌تر و اندیشه‌ای آسوده‌تر از قبل طرحی نو درخواهد انداخت تا همه کاربران با کمک سرویس‌های نوین و ابزارهای قدرتمند و ساده شاناکو از خدمات مالی به راحت‌ترین شکل ممکن بهره‌مند شوند تا لذت یک تراکنش بانکی آسان در هر زمان، هر مکان و هر مبلغی را به‌راحتی تجربه کنند.

در بیانیه این شرکت آمده است:

شرکت شاناکو در ابتدا از یک نیاز اولیه شروع شد، نیازی برای هر ساده‌تر کردن فرایند دریافت و پرداخت پول. ما این نیاز را شناسایی کرده بودیم و با خلاقیت و تلاش به دنبال ارائه راهکار برای آن بودیم. همواره نوآوری جلوتر از قوانین است اما شکوفایی آن به نحوه برخورد نهادهای ناظر بستگی زیادی دارد.
شاناکو در بدو امر، با مشکلات و خلل‌هایی در عرضه خدمات مواجه شد. هر چند اکنون با سرفرازی اعلام می‌کنیم که با پشتکار در این مسیر، توانستیم مجوز فعالیت پرداخت یاری را از بانک مرکزی دریافت نماییم.

خرسندیم که با این گام بزرگ، نگرانی افرادی که نسبت به مجوز و قانونی بودن فعالیت شاناکو  حساسیت داشتند برطرف شد و می‌توانند با اطمینان خاطر بیشتری از خدمات ما بهرمند شوند.
بدون شک این اتفاق بدون حضور و حمایت‌های شما کاربران عزیز اتفاق نمی‌افتاد. قدردان همراهی شما هستیم و تمام تلاش خود را برای ارائه خدماتی در خور و شایسته شما، به کار خواهیم بست.
همچنین از انجمن فین‌تک، فعالان حوزه فناوری، رسانه‌ها و بانک مرکزی تشکر می‌کنیم که هر کدام نقشی موثر در به دست آمدن این نتیجه داشتند.

پی‌نوشت:
چارچوب فعالیت پرداخت یاری توسط بانک مرکزی تدوین شده و کسب و کارهایی که شرایط آن را احراز کرده باشند می‌توانند با شرکت‌های پرداخت psp و شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت شاپرکِ بانک مرکزی تفاهم‌نامه امضا کنند. فهرست شرکت‌های پرداخت یار مجاز به انجام فعالیت را می‌توانید بر روی سایت شاپرک ببینید. این نوع از نظارت حاکمیت بر روی کسب و کارها و بخش خصوصی مدلی است که در دنیا، به ویژه در حوزه کسب و کارهای نوآور و استارتاپ‌ها، رایج است اما به دلیل آنکه در کشور ما تاکنون اغلب فعالیت‌ها در قالب مجوز شناخته شده‌اند، ما نیز از واژه «مجوز» به عنوان اجازه و بدل از چهارچوب استفاده کردیم تا مفهوم اصلی تحت نظارت بودن کسب و کار راحت تر به مخاطب منتقل شود.

نزدیک به 11 سال از شروع کار شاناکو می گذرد و در این مدت مشکلات کاری زیادی برای کسب‌وکارهای فین‌تکی بوده است که می‌توان مهم‌ترین آن را فیلترینگ فین‌تکی‌ها دانست. اما رویکرد خوبی که بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در این ۲ سال (۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷) داشت، به رسمیت شناختن فعالیت پرداخت‌ یار  و همچنین تصویب الزامات حاکم بر این کسب و کار با لحاظ مقدمات زیر است:

الف – ارائه خدمات توسط شرکت‌های پرداخت ‌یار به صورت غیرمستقیم و از طریق انعقاد قرارداد با شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت صورت می‌پذیرد.

ب – مسئولیت ارزیابی و احراز صلاحیت متقاضی این تفاهم نامه بر مبنای این مستند بر عهده شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت خواهد بود.

ج – از تاریخ اجرای الزامات اخیر، هرگونه به اشتراک‌گذاری درگاه‌های پرداخت الکترونیک خارج از  این چارچوب به منزله تخلف بوده و مستوجب مسئولیت برای متخلف و متضامناً موجب مسئولیت ارائه دهنده خدمات پرداخت در ارائه خدمت به اشخاص فاقد مجوز است. شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت موظف است ضمن پایش رفتار پذیرندگان خود، در صورت مواجهه با هرنوع فعالیت خارج از چارچوب این مستند، مطابق با فرایندهای مندرج در مستند «روش اجرایی مدیریت پذیرندگان پرخطر» اقدام نماید.

بانک مرکزی در ۲۷ مرداد ۱۳۹۷، سند نهایی پرداخت یاران را منتشر کرد و به فعالیت کسب‌وکارهای نوپا رسمیت بخشید و امروز در راستای انتشار این مستند با عقد تفاهم‌نامه‌ای برای بیش از ۱۰ شرکت از جمله پی‌پینگ، مجوز پرداخت یاری صادر کرد و فعالیت این شرکت‌ها به‌ صورت رسمی در صنعت پرداخت آغاز شد.
 
 
کد مطلب: 58700
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما


محمدرضا علی نژاد
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام
خیلی خوشحالم که شاناکو توانسته است مجوز شاپرک را دریافت کند من از محصولات دیگه این شرکت خیلی رازی هستم . مهندس پرج تبریک میگوییم
حسن زاده
feedback
Iran, Islamic Republic of
کاملا موافقم
واقا کار شرکت شاناکو کارو فوق العاده هست
دروووود
سارا جعفری
feedback
Iran, Islamic Republic of
من سارا جعفریم از بندر عباس خیلی خوشحال میشم وقتی میبینم همچین شرکت های قدرتمندی در ایران مشغول کار هستند
با آرزوی موفقیت های روز افزون
حسین علی اکرم زاده
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام. می خواستم بپرسم برای دریافت درگاه پرداخت بانکی باید چیکار کنم ؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام